Küçük Ege Turu / İstanbul’dan Assos’a Gidiş

Ne zamandır gitmek istediğimiz motosiklet gezisine nihayet çıkıyorduk. Her şeyimiz hazır olduğuna göre sabahın erken saatinde yollara düşebilirdik, düştük de zaten. Rotamız Tekirdağ üstünden Yeniköy ve Uçmakdere’ye uğrayıp oradan da Gelibolu’ya gitmekti. Arabalı vapura binip Lapseki’ye geçecek, sonrasında da Assos’a yol alacaktık.
Uçmakdere’yi motosiklet kullanan arkadaşlarımdan çok duyuyordum, bu sebeple buraya uğramayı ve manzarasını görmeyi istiyordum.

Sabahın erken saatlerinde eşyaları motora yükledik ve teker döndürdük. Güzel bir gün doğumu karşıladı bizi, Boğaziçi Köprüsü’nü geçtikten sonra bomboş İstanbul yollarında hedefimize doğru her geçen dakika yaklaşıyorduk. Sabah kahvaltı yapmayıp Özcanlar Köfte’de kahvaltı yapmayı planlıyorduk, fakat oraya vardığımızda durum böyle olmadı :/ Bayramın 1. günü dolayısıyla kapalı olduklarını öğrendik, yola devam edip Tekirdağ Filiz Öge Mutfağı’nda kahvaltı yaptık.

Karnımız da doyduğuna göre güzel bir manzara görmenin tam zamanıydı, düştük yollara Uçmakdere için. Fakat o kadar kolay olmadı gitmemiz, yanlış sapaktan girdiğimiz için bol bol bozuk köy yollarından geçmek zorunda kaldık. Neyse ki Uçmakdere’ye vardığımızda o muhteşem manzara bizi karşıladı.

Bu güzel manzaranın tadını çıkardığımıza göre artık tekrar yollara düşebiliriz. Lapseki’ye geçmemizin ardından devamlı yandan esen rüzgar bize zor anlar yaşatmadı değil.

IMG_2719Neyse ki karnımız acıktı ve Çanakkale merkeze geçip orada öğle yemeği için mola verdik. Şehir merkezine vardığımızda çok acıkmış ve sıcaktan bunalmıştık. Hemen kendimizi bir lokantaya attık ve meydanı gören pencere kenarı bir yere oturduk. Karnımızı doyurup, biraz da serinledikten sonra meydana yakın bir yerde bulunan Truva Atı’nı görmeye gittik. Hatıra olsun diye selfie çekildikten sonra depoyu doldurup gezimizin ilk varış noktası olan Assos’a doğru yola çıktık. Çanakkale, Ezine, Ayvacık derken Assos ayrımına geldik ve bir kez daha yeşil ile mavinin buluştuğu dillere destan bir manzara karşımızdaydı. Durup manzarayı süzdükten sonra Kadırga Koyu’na doğru inişe geçtik ve kalacağımız Bronz Motel’e ulaştık.

Gezimizin bu kısmına ait videoyu da şuraya iliştireyim 🙂

Assos’ta yaptıklarımız ve gezimizin devamı bir sonraki yazıda 😉